woensdag 18 september 2013

18 september 2013 de eerste revalidatiedag

Vanmorgen om 5.00 uur al weer vroeg wakker geschud door oorsuizen, ja vandaag is immers de eerste revalidatiedag. We moeten om 9.00 uur beginnen in de huiskamer waar ik enkele lotgenoten zal ontmoeten, omdat het parkeren bij het UMC nogal prijzig is hebben wij besloten om gebruik te maken van de Waalsprinter een combinatie van bewaakt parkeren en busticket voor max. 4 pers. voor €  2,50 per dag. Dus als wij om 7.15 uur uit Zutphen vertrekken moet het lukken om 8.45 uur in Radboud te zijn. Dat klopte precies wij waren de eerste er kwam nog een echtpaar en de volgende keer zullen er nog meer bij zijn. Na kennismaking en koffie het uitwisselen van de ervaringen van de afgelopen dagen dat waren best al veel nieuwe geluiden daarna werd het dagprogramma bekend gemaakt, ik moest als eerste afregelen de instellingen van maandag werden gewijzigd alles weer wat harder op programma 4 de oude instelling (3) van maandag als het me iets teveel zou worden om op terug te vallen. Daarna logopedie met mijn eigen revalidatie therapeute in mijn geval was het onderwerp vandaag televisie er werd een verhaal voorgelezen en toen moest ik meelezen en de woorden aanwijzen. Daarna een test of ik het wel echt allemaal goed hoorde dus werd er in een zin gestopt en moest ik zeggen wat het laatste woord was en zo gingen we een uurtje door.

Inmiddels waren we weer gezamelijk in de huiskamer bij elkaar en werd de inhoud koffer / tas besproken en bijzonderheden over de processor en het onderhoud daarvan..Waarna we drie kwartier pauze hadden om daarna nog een poging logopedie te wagen maar de vermoeidheid sloeg op een gegeven moment toe, dat we het erbij moesten laten ook Reina zat er doorheen, want 2 dagen Nijmegen is voor haar zeker wat te veel van het goede. Toen we na de boterham in de pauze even buiten gingen lopen hoorde ik steeds iets zoemen ruisen,  wat ik eerst niet thuis kon brengen,  het bleek dat dit de auto's waren die daar reden zonder auto ook geen geluid. Dit kon ik nu horen door de nieuwe afstelling ook onderweg naar huis in de auto hoorde ik de tegenliggers voorbij komen er is nog wel een soort echo bij. Verder vandaag geen toestanden meer en morgen een rustdag inlassen voor allebei, dan kunnen we vrijdag de oefeningen starten die we mee kregen voor thuis  het was ook wel genoeg ik heb de CI nu voor vanavond op het oude programma gezet mijn arme hoofd heeft voor vandaag echt genoeg gehad en daarbij ook weer regelmatig oorsuizen helaas. Eenmaal thuis een verrassing weer een nieuw geluid ontdekt, onze wandklok die op een batterij werkt, tikt ik heb hem nog nooit zolang als ik hem heb horen tikken en wist niet eens dat hij dat geluid gaf.

De ontdekkingreis gaat gewoon door en volgende week dinsdag 24-9 de tweede revalidatiedag.

1 opmerking: