maandag 16 september 2013

16 september de eerste aansluiting!


 
I GOT HIM, de eerste aansluiting is een feit, het was een heel bijzondere ervaring bij het inregelen hoorde ik zelfs de verschillen in de hoogte van de pieptonen, toen hij werd aangezet heel zacht de stemmen van de aanwezigen wel met steeds een nare piep erbij maar toch,  ik kan ze nog niet goed verstaan. De eerste test zonder spraakafzien 4 van de 7 dagen van de week goed dat is geen slecht begin. 
 
 
Woensdag is de eerste revalidatiedag dat gaan we er echt aan werken, tevens de uitleg over de koffer vol met hulpstukken, deze is nog groter dan een laptoptas en propvol. 
 
Helaas heb ik toch wat moeten missen, want tinnitus was ook weer erg aanwezig met een hard gesis toen we uit het UMC kwamen het was dan ook een best een heftige vermoeiende dag voor mijzelf en mijn gehoorzenuw en hersenen, maar het gesis overstemde wel nog het CI geluid op dit moment afwachten wat dat wordt ook het gebrom is er nu nog wel. 
 Voor we naar Zutphen gingen hebben we eerst de aansluiting gevierd met een heerlijk etentje in het restaurant “Valdin” pal tegenover het ziekenhuis, want het was inmiddels toch bijna etenstijd een echte aanrader. Op de terugweg in de auto nadat het harde gesis weer wat minder werd, heb ik op het laatst van de rit ook nog de richtingaanwijzer horen klikken, dat had ik in deze auto nog nooit gehoord en nu ik dit schrijf hoor ik het geluid van de tv natuurlijk ook weer begeleid met piep ook de elke aanslag op het toetsenbord van de pc ook als ik op de muis klik, ik krijg er geen genoeg van al die geluiden of de herkenning daarvan,  omdat ik ze met het hoortoestel niet meer kon waarnemen,  ik denk dat het helemaal goed gaat komen met de tijd. 
Trouwens Jacqueline Flánn schreef mij volgende  “Het is een soort van anders denken ... niet wat je niet horen kunt,  maar wat je wel hoort en dat zal jou vanaf nu elke dag of week nog verbazen”.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten