vrijdag 13 september 2013

Hoe het verder ging in september tot aan de aansluiting

Een kort verslag over de weken van herstel in september,  zonder geluid is de wereld stil een eenzaam, wat er ook om me heen gebeurd je kunt geen geluiden waar nemen, maar stil was het niet vrijwel continu en gezoem geruis dan weer heel hard gesis dat gelukkig na een paar uur weer wat zachter wordt, maar het maakte mij angstig is erg irritant en vermoeiend. Fysiek knapte ik al vrij snel op maar de tinnitus maakte het soms erg zwaar in die periode, ik probeerde wel afleiding te vinden, want werken doe ik inmiddels niet meer na 46 jaar, behalve dan natuurlijk een aantal huishoudelijke verplichtingen in en om het huis. Geen vakantie maar soms gaan we samen naar de markt of een kopje koffie drinken in de stad en als we gingen fietsen een lunch onderweg. Maar ook dan merkte je wel dat je niets hoorde als er plotseling een fietser of auto je passeerde die niet had horen aankomen.

Het is nog even doorzetten tot de aansluiting waarna je verlost bent uit het isolement als het implantaat is aangezet en samen met de processor is ingeregeld voor de eerste keer, krijgen de hersenen weer geluiden te verwerken dan is het even afwachten wat het effect gaat worden ook dat zal nog de nodige energie kosten maar hoop op beter doet leven. Natuurlijk ben ik reuze benieuwd hoe de geluiden gaan klinken in het nieuwe horen en ook hoe het proces gaat verlopen. Ik hou jullie via deze blog op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten