zaterdag 31 augustus 2013


(Het is raadzaam wel z.s.m. werk te maken om beter spraakafzien te leren)



inmiddels hen ik zelf contact gelegd met NC PLD,  welke mij misschien kunnen ondersteunen met een cursus spraakafzien en andere ook vragen of aanvragen zoals het gebruik maken van een schrijftolk en mij eventueel in contact kunnen brengen met een maatschappelijk werker met kennis van o.a. plots /laatdoofheid.

Ik was natuurlijk heel erg  blij dat ik daar gerust gesteld werd, na mijn eerste noodkreet. Als ik had geweten wat ik nu wel weet, krijg ik het gevoel mezelf al jaren te kort te doen door altijd alles zelf maar proberen op te lossen terwijl ik daarvoor hulp en advies had kunnen krijgen.




De eerste datum staat nu vast
1 oktober 2012


Een aanmeldgesprek bij een maatschappelijk werker van de GGMD in Twello, men zorgt dan ook voor een schrijftolk zodat ik niets van het gesprek hoef te missen. 


Je kunt wel stellen dat ondanks het feit er al 45 jaar mee te leven, het een schok is als je merkt dat de wereld om je heen alweer stiller is geworden, al heb nog een minimaal rest gehoor. Maar dan moet je wel heel relax zijn en dat is op dit moment niet zo natuurlijk,  met alles wat er op je af gaat komen. Ik heb mij de afgelopen 45 jaar altijd staande weten te houden in mijn werkzame leven al was het niet altijd even gemakkelijk, de eerste 38 jaar als technicus in de telecommunicatie waar ik na 35 jaar ervaring opleidingscoördinator werd en intern zelf de opleidingen gaf, waarbij ik de cursisten van te voren aangaf dat ik slechthorend was en dat zij bij vragen mij dat dan duidelijk moesten maken. Tevens coördineerde ik de externe opleidingen, de  functie werd later ook nog uitgebreid met VCA veiligheidstaken, ik was hier erg blij mee maar ja door de veranderingen op de telecom markt heeft het bedrijf het niet gered en ging failliet.

Na een half jaar solliciteren inmiddels mei 2005 lukte het mij ondanks mijn gehoor en leeftijd weer aan de slag te komen als logistiek medewerker ik heb financieel wel flink moeten inleveren maar goed ik was weer aan het werk ook dit verhaal loopt af na een joint venture en door samenvoegen van meerdere bedrijven werd ik in 2013 boventallig verklaard, ik ben inmiddels 64 en hoef niet meer te solliciteren. Nu ik ouder en bijna doof geworden ben is de kans op een baan zeer klein geworden dus berust ik er maar in.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten