zaterdag 31 augustus 2013


Hoe ging het verder in Nijmegen !

18 oktober 2012, staat het eerste bezoek aan UMC Radboud gepland.

Ik heb daar eerst een uitgebreide gehoortest gehad,  waaruit blijkt dat er erg weinig te winnen valt. De woordjes waren een ramp maar dat wist ik eigenlijk al,  mijn partner Reina moest af toe lachen, want ik hoorde bijna iedere keer banaan ook als het woordje bijvoorbeeld een konijn was.

Toen gesprek met Dr. L. Mens Klinisch fysicus –audioloog, ik had de hoop dat er misschien nog een CI aan mijn linker oor zou kunnen maar dit is helaas bijvoorbaat uitgesloten, omdat de zenuw al bijna 40 jaar niet meer heeft gewerkt en dit niet meer zal oppakken. Een CI wordt meestal aan het slechtste oor nog werkende oor aangebracht en dat kan bij mij dus niet. (ben altijd al een buitenbeentje geweest) Hij gaat nu eerst proberen mijn hoortoestel nog beter af te stellen of een ander hoortoestel uitproberen de Phonak Naida waar misschien 10dB winst te maken is, maar ik moet nu eerst een nieuw goed passend oorstukje laten maken en dit even dragen, waarna ik een nieuwe afspraak moet maken. Toch snel nog even een nieuw Phonak toestel geprobeerd dit ging niet echt goed door het oude oorstukje vanwege het korte slangetje ik moest het afknippen want het wilde niet van het toonbochtje af.Als hier dan niet het gewenste resultaat uit komt, dan is het vervolg het traject om eventueel een CI te plaatsen aan mijn goede oor en of dit meerwaarde voor mij heeft dan de huidige situatie. ( het vrijwel zeker dat mijn laatste restgehoor dan verdwijnt) Voorlopig is spraakafzien dus de beste optie en misschien vaker gebruik maken van een schrijftolk in bepaalde situaties bovendien vooral nog geduld hebben.

13 december 2012 tweede bezoek aan het UMC Radboud

Controle oorstukje bij  Dr. L.  Mens en test met de Naida, helaas geen meerwaarde in vergelijking met dit toestel de Oticon Sumo deze klink veel harder zeker nadat deze iets beter is afgesteld maar fluitgevoeliger met het harde oorstukje, ik moet mij nu ook aanmelden voor het CI traject. En nog maar weer een ander soort oorstukje uit proberen in dit geval een tandem oorstukje dit zou bewegingen op kunnen vangen omdat het uit twee delen bestaat.

Op naar Beter Horen (BH) met het recept. Het duurde vrij lang met ook nog de feestdagen erbij, maar intussen werd ik gek van het fluiten en met eten kreeg ik mijn collega's over me heen ten einde raad het toestel dan maar uit en dan was ik volledig geïsoleerd. Maar weer eens bellen over de voortgang, het bleek dat het Tandem oorstukje door een medewerker van BH was terug gestuurd naar het laboratorium (als zijnde kapot) en ik maar wachten op het betreffende oorstukje. Toen dit weer binnen was, heb het snel bij BH opgehaald en ingedaan nou dat was me wat het gefluit was nog vele malen erger, ff aan wennen dacht nog, mijn dochter was op visite en vroeg mij vriendelijk doch nadrukkelijk het maar weer uit te doen om later toch nog weer even proberen maar met  0,0 resultaat, toen ik het later op de avond weer uit deed bleef het losse tandem gedeelte in mijn oor zitten. Ik was wel in paniek op dat moment. Mijn partner Reina heeft het met een cocktail prikkertje eruit gepeuterd dus nooit meer in gedaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten