zaterdag 31 augustus 2013

Helaas werkte een van de plakkers niet en kreeg een nieuwe en tevens een herkansing. Het viel allemaal wel mee al duurde het wel 1 uur en drie kwartier, maar als de stoel ging draaien werd ik eerst goed wakker geschud ook al was ik klaar wakker dit was ook om te kijken hoe ik erop reageerde. Nog even de evenwichtorganen pesten met wisselend koud en warm water en daarna had ik deze attractie ook weer gehad en krijg later de uitslag. Ik was niet beroerd dus kon eventueel zelf terug rijden.

Van groot belang is ook de CT scan, want daarmee kunnen ze alles van binnen eens goed bekijken, we hoefden niet lang te wachten bijna 20 min eerder dan gepland ik mocht op een lange plank gaan liggen en werd zo de trommel in geschoven, waarna een schijf snel begon te draaien om afbeeldingen te maken was zo klaar maar toen ik ging liggen merkte ik wel dat de evenwichtsorganen nog wat geïrriteerd waren, want de kamer stond gelijk op zijn kop. Dat was het dan weer voor vandaag .

15 april 2013

Waren dus de laatste twee gesprekken (onderzoeken) dan hebben we alles gehad tot het eind gesprek. Vandaag uitleg over de revalidatie en over de soorten en merken CI  ik mag zelf een keuze bepalen ik had een lichte voorkeur voor AB omdat ik veel vertrouwen heb in de processor die samen met Phonak is ontwikkeld en met hoortoestel van deze firma goede ervaringen heb. Na de lunch een gesprek met de psycholoog of ik stabiel genoeg ben voor een implantatie. Op 6 mei  gaat het CI team vergaderen of ik een geschikte kandidaat ben, waarna ik hopelijk snel de uitslag krijg.

De uitslagen:

Vandaag 24 juni 2013 was dan het lang verwachte eindgesprek met de coördinator van het CI team voor volwassenen, tijdens dit gesprek heb ik diverse uitslagen van de verschillende onderzoeken gekregen. 

De CT scan liet duidelijk zien dat mijn doofheid te wijten is aan Otosclerose, Otosclerose is een progressieve ziekte die iemand langzaam slechthorend maakt, het evenwichtsonderzoek was goed aan beide oren dit betekent dat mocht tijdens de operatie het evenwichtsorgaan een tikje mee krijgen, dan zal het geen groot evenwicht probleem worden, omdat het andere de functie automatisch overneemt. Het team heeft mij dus goed bevonden voor Cochleaire Implantatie het wordt wel het beste oor dus raak ik eerst al het gehoor kwijt, maar krijg er veel voor terug aldus de coördinator. 

Met als voorlopige datum 30 juli a.s. als er niets tussen komt. Later werd het herroepen en zal definitief 14 augustus 2013  D-day zijn voor mij en de dag worden van het Bionisch oor, dan vind namelijk de operatie en plaatsing van het implantaat door dr.Mylanus plaats.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten