dinsdag 24 september 2013

De tweede revalidatiedag



Vanmorgen weer op tijd uit bed voor de tweede revalidatiedag, in Nijmegen aangekomen konden we gelijk door naar de huiskamer, er was al een echtpaar aanwezig die wie wij nog niet kenden dus gelijk kennis maken niet veel later volgde weer nieuwe mensen, maar ik had hen al wel eens gezien toen we na een week voor controle gingen en de tampon verwijderd werd, waren zij voor mij. Ook het echtpaar van de eerste revalidatiedag kwam binnen. Druk de nieuwe ervaringen met elkaar uitwisselen en de anekdote van gisteren toen ik aan het stofzuigen was en mijn stoel had verschoven, was ik mijn CI plotseling kwijt deze bleek met de magneet gekleefd aan de leeslamp boven mijn stoel te hangen, om daarna over te gaan tot de order van de dag.
Voor ons was het nu eerst revalidatie therapie dus de afgelopen week bijpraten, vragen stellen aanwijzingen krijgen en logopedie spraak oefenen. Om 11.15 weer in de huiskamer bij elkaar daar kregen we vooral voor de partners een demonstratie van de gemiddelde geluidsbeleving van een CI drager, zodat zij ook een idee hebben wat wij nu zo ongeveer horen.

Bent u hier ook nieuwsgierig naar kun je mijn CI vergelijken met de 20-Channel CI
klik dan eens op dit filmpje van You Tube hieronder.

Inmiddels was het lunchpauze geworden en ging ieder een uurtje zijn eigen weg.  Na de middag moesten wij eerst opnieuw afregelen, ik moet zeggen dat het nu alweer een stukje aangenamer klinkt het gepiep (na galm)is duidelijk minder,  waardoor het horen minder vermoeiend lijkt. Ook heb ik nu verschillende programma’s gekregen o.a. met één ruisonderdrukking en één voor rumoerige omstandigheden, bijvoorbeeld als wij weer naar hobbybeurzen gaan. Daarna de nieuwe afregeling met logopedie uit proberen, het was weer een waardevolle tevens een gezellige dag waar de vorderingen natuurlijk centraal staan voor nu lekker naar huis en morgen pikken we het wel weer op. O ja vanavond weer eens proberen of ik met de soloapparatuur op de TV aangesloten weer wat extra mee krijg. Met volgende week weer een nieuwe revalidatiedag in het vooruitzicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten