zaterdag 31 augustus 2013

21 augustus 2013

Een week na de snee
Vanmiddag in Nijmegen controle gehad van de wond en het verwijderen van de tampon alles gaat volgens het boekje ze zijn tevreden met het verloop. Ik mag als ik dat wil en kan fietsen misschien achter in de week is een poging wagen.

Mijn hoofd blijkt toch een goed klankbord , want ik hoor mijn stem nog steeds een klein beetje. Ook is nu bekend dat de CI processor op 16 september om 15.00 uur wordt aangesloten ik zou dan weer in de lucht kunnen zijn, het is het begin maar toch ben heel benieuwd.




De week van 22 augustus 2013 t/m 28 augustus 2013


Deze week valt mij erg zwaar de wond geneest wel goed en ik heb geen pijn. Al voelde ik mij tot gisteren zelfs heel erg goed maar vanaf vandaag / vannacht nadat gisteren de tampon uit mijn oor is, hoor ik een tinnitus brom net of er een koelwagen voor de deur staat te draaien aangevuld met morse seinen en ook net of ik water hoor druppelen. Ik heb wel iets gehoord en gelezen over Tinnitus oorsuizen, toch is er niet zoveel aandacht in de aanloop gesprekken aan gegeven, dat dit na de operatie (vaak) voorkomt, het kan wat vocht ophoping zijn maar het duurt maar voort en begint behoorlijk te vervelen na een aantal dagen. Het is vaak verschrikkelijk hard je wordt er gek van. Het was fijn geweest als je een knopje om kon zetten. Zaterdag ontving ik een infomap i.v.m. de revalidatie 18 september 1e dag, 24 september 2e dag en 1 oktober de derde revalidatiedag op 9 oktober de eerste terugkomdag na 1 maand CI, daarna hoor ik het wel weer hoe het verder gaat.

Sinds maandag 26-8 loop ik dus een beetje tegen een muur aan dat wil ik niet maar toch, ik ben zo verschrikkelijk onrustig en ook wat angstig en moe een behoorlijke dip, daar had ik nog niet eerder last van gehad ik denk mede door al dat gebrom en gesuis, ook al omdat je verder geen andere geluiden kan horen voel je het gemis daarvan ook. Op mijn verzoek heeft Reina met Nijmegen gebeld voor informatie of het normaal is en heb dit zelf bij verschillende lotgenoten naar geïnformeerd. Vrijdag 30 augustus toch even laten kijken het is waarschijnlijk niets, maar wil wel graag geruststelling.

De informatie die ik van lotgenoten kreeg is ook best waardevol, want het blijkt dat het vaker voorkomt bij de een af en toe bij een ander weer erger. AB mentor en CI drager Arno Braan schreef mij:  Brommen en suizen komen vooral omdat er geen ander geluid is waar de hersenen zich mee bezig kunnen houden.  Maar even een controle kan natuurlijk nooit kwaad. Ik vind dit eigenlijk best wel logisch klinken en geloof daar wel in, dan heb ik iets om me aan vast te houden vaak schijnt na de aansluiting de klacht ook minder te worden of te verdwijnen.


Laten we hopen dat het nu wat af neemt ook als ik iets minder gespannen ben, het is nog ruim twee weken te gaan tot de aansluiting op 16 september.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten