dinsdag 3 december 2013

Terugkomdag na 3 maanden

Vandaag 3 december de terugkomdag na 3 maanden CI gebruik.
 
De afstellingen zijn weer flink omhoog geschroefd, ik kreeg al opmerkingen uit de omgeving dat ik slechter kon horen. Het volume stond dan ook op 9 ik kon nog naar 10,  nu staat alles harder en weer op 6 kan nu dus weer hoger of eventueel lager.  Volgens de fabrikant moeten na 3 maanden de microfoon protectie (filters) worden vervangen, dit dus maar gelijk gedaan voor de zekerheid
Met de revalidatie therapeute de ervaringen van de afgelopen 8 weken door genomen en wat tips gekregen. Ook stond er vandaag en nieuwe woordjes test op het programma.
Op 1-10-2013 bij de 1e terugkomdag was dat 51 per minuut, vandaag 3-12-2013 had een score van 69 woordjes per minuut zonder spraakafzien, dus dit gaf aan dat het nog steeds goed gaat.
Verder is er weinig nieuws te melden, zo doorgaan zullen we maar zeggen de komende 3 maanden, ik zal nu wel weer even moeten wennen aan de nieuwe afstelling het komt nu weer harder binnen ondanks het dubbele glas hoorde ik toch de geluiden van buiten.

Toch wil het volgende nog even kwijt " dat het nieuwe horen mij en mijn omgeving zeer goed bevalt" en dat de CI nu al een stukje van mijzelf is geworden en er niet meer buiten kan.

1 opmerking: